Tokon temppuratoja

08:35

Eilen treeneissä meillä oli temppurata treenit. Olipas vallatonta ja hauskaa! Mä en ole vielä Koodin kanssa näitä tehnyt, mutta nyt sain kyllä taas inspiraatiota tehdä näitä. Ne on niin kivoja sekä koiralle että ohjaajalle. Koira joutuu oikeasti kuuntelemaan mitä sille kerrotaan, ja ohjaaja voi auttaa ja tsempata koiraa miten paljon tahansa. Me oltiin Koodin kanssa törkeän myöhässä. No, oli hyvä syy sillä pääsin työpaikan ulko-ovesta ulos klo 17 ja siitä julkisilla kotiin ja vielä Ojankoon, niin kyllä siinä kestää.



Me saatiin tehdä 3 temppurataa putkeen, kun olin myöhässä.



Ensin tehtiin hyppy - maahan - kaukot - sivulle temppurata. Se oli suorassa linjassa hypystä ohjaajaan. Toinen rata oli lähettää koira kapulalle ja yrittää ohjata se tiettyyn kohtaan. Voi apua! Koodi on aina vaan tuonut kapulaa mulle, mutta sain mä sen vähän poistumaan luotani oikeeseen suuntaan. Siinä tuli myös pieni turhauma haukku.


Kolmas oli piste - hyppy - seis - zeta maahan. Me ei olla koskaan tehty vielä pistettä, joten teinä kierrä sanalla, sehän toimi ihan ok. Hyppy ja seis oli aika ok, en tiennyt että Koodi osaa hakea hyppyä. (Niin Teemu, siinäs kuulit, agistakin VOI olla hyötyä tokoon...) Yritin siirtyä sinne Koodin taakse niin kuin liikkeestä seisomisessa, mutta olin itse vähän epävarma, pysyi kuitenkin paikoillaan. Maahan oli hyvä.


Viimeisenä oli hyppy - istu - nouda - piste - kaukot - tule - seiso - irti - kierrä ja sivulle. Tää oli niin huippuhauskaa. Olin laskenut ennen radan aloitusta kapulan maahan, ja Koodi halusi aina vain lähteä kapulalle, eikä hyppyyn. Autoin kyllä paljon, mutta oli se niin huvittavaa nähdä miten paljon se itse asiassa ymmärtää.


Kaikki käskyjä näille eri liikkeille ei olla edes vielä otettu mukaan, mutta hyvinhän se meni jo niillä käskyillä mitä me osataan.

Postauksessa mukana kuvia näyttökokeesta. Mun seuraamisilme on järkyttävä :D (Nauroin just Teemun kanssa, että pitäisi opetella hymyilemään koko koesuoritus läpi vaan).

(Kuvat: Katri Soini ja Angelica Leiman)

You Might Also Like

0 kommenttia

Subscribe